winter sonata..

tittle bergerak

Saturday 9 February 2013

yang tertutup itu indah (2)

*sambungan yang tertutup itu indah (1)


seorang wanita itu,anugerah istimewa buat dunia! dia bangga menjadi muslimah,disaat yang lain bangga menjadi wanita moden.Namun cinta ALLAh tetap menjadi pujaan hati


bila kita melihat disekeliling kita,ramai yang tidak menutup aurat..apabila ditanya,belom sampai seru. untuk pengetahuan semua..seruan sudah disampai time zaman Nabi lagi tau.. cuba tengok dalam Al-Quran..belambak!  then,bila ditanya lagi,katanya belum dapat hidayah!..excuses me?? hidayah ALLAH tu perlu dicari deh! bukan untuk di nanti.. ana pelik,bila ingin mencari pasangan.. bukan main lagi mencari..bila rasa cm serasi sikit je..trus couple.. then..bila gaduh,and rasa dah tak boleh nak sambung hubungan tu.. putus..then carik yang baru plak.. Cintakah itu?? jika  itu cinta yang kamu katakan.. murahnya! padahal ALLAH dah tetapkan dah calon yang ssuai ngan kita.. ALLAH dah tetapkan jodoh kita..sorang pon tak tertinggal dari penglihatan ALLAH.. tp,kita nak jugak bercouple situ..bercouple sana..  kalau dah berkenan pada si dia..kenapa tak amik jalan yang halal saja.. KAWEN! lagi berlambak pahala dapat.

Hidayah ALLAH plak,kita perlu mencari..bukan menanti! why kita tAK  berusaha mencari hidayah itu sepertimana usaha kita dalam mencari pasangan..?? RenungII kan.. ^_^ insyaALLAH..

 Jika kita tidak dapat menjaga aurat kita,tu dikira kita tidak melaksanakan apa yang ALLAH suruh.aurat kita adalah HAK ALLAH! ana ulang.. HAK ALLAH! tak hailanlah kalau kita study sungguh-sungguh,tapi ALLAH tak bagi juga kejayaan kepada kita..sebab apa ya perkara sedemikian berlaku? the answer issss sebab kita tidak melaksanakan hak ALLAH lah..kita nak ALLAH bagi kejayaan untuk kita,tapi apa yang ALLAh suruh..tak pula kita nak buat! patutkah??

Wanita itu ALLAH jadikan terlalu indah, dengan keindahan itu ALLAH turunkan perintah untuk wanita peliharanya, bukan kerana Dia ingin menyusahkan dan memberikan derita kepada kamu,tetapi ALLAH terlalu sayangi hawa


kenapa ya? agak-agaknya wanita nie kene tutup aurat? bukankah wanita mempunyai paras rupa yang indah yang ALLAh ciptakan?  kenapa wanita tak tayangkan je yang indah itu?

Cuba kita fikir,jika buku kesayangan kita pon kita balut dengan sempurna supaya tidak rosak.inikan pula aurat@ penciptaan indah oleh ALLAH terhadap wanita,sudah pasti perlu dijaga rapi,ditutup indah supaya yang boleh melihat hanyalah orang yang halal baginya...

 Jika kita nak beli jam tangan...adakah kita akan membeli jam yang berada di dalam kotak siap di balut dengan paper yang cntik @ kita akan membeli jam yang berada di dalam kaca.. yang semua boleh melihatnya,yang menjadi perhatian orang yAng boleh di cuba-cuba?
kalo ana diberi pilihan...ana akan akan pilih yang didalam kotak yang dimana jam tersebut tidak disentuh oleh sembarangan orang. manakala yang dipamerkan telah pon di cuba-cuba oleh pelanggan.begitulah jika kita ingin mengaitkan dengan muslimat. Disini, ku ingin kongsikan kata-kata yang menarik perhatian ana..

Tudung labuh itu bukan kayu ukur tingginya tahap keimanan seorang wanita, Tudung labuh itu bukan satu jaminan untuk ke syurga, Tapi dengan tudung labuh itu buatkan dia sntiasa berusaha untuk berubah menjadi muslimah solehah yang Pencipta mahukan, hanya mahukan sayang,cinta dan redha ALLAH itu tersemat dalam hatinya setiap masa.,, 
insyaALLAH... wallahu'alam.. ^_^ syukran kerana membaca.. salah silap harap dimaafkan..

No comments:

Post a Comment